Co Polacy najczęściej kupują w sklepach internetowych?

Trzeba przyznać, że Polacy pokochali zakupy w internecie, więcej niż przed rokiem płacimy za odzież, akcesoria i dodatki, mniej za urządzenia mobilne. Oczywiście mężczyźni wydają więcej na elektronikę, kobiety na kulturę. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, na co polacy wydają pieniądze w sklepach internetowych. Przeczytaj go koniecznie!

Skąd bierze się wzrost wydatków Polaków w Internecie?

Zacznijmy od tego, że E-commerce jest coraz bardziej powszechną i naturalną metodą robienia zakupów. Mamy większe zaufanie zarówno do sklepów jak i systemów płatności, z drugiej dla wielu Polaków taka forma zakupów jest najwygodniejsza i pozwala oszczędzać czas, a nierzadko również pieniądze. Poza tym sporą grupę kupujących w sieci stanowią najmłodsi klienci czyli osoby w wieku 15─24 lata ─ są to ludzie, dla których zakupy w internecie są tak naturalne jak np. dla 40-latków kupowanie prasy w kiosku. Spora grupa konsumentów kupuje dokładnie to samo i za tyle samo co wcześniej, różnica jest taka, że nie robią tego teraz w sklepach tradycyjnych tylko w internetowych. Ponadto warto też zauważyć, że marketerzy coraz chętniej i przede wszystkim skuteczniej korzystają z usług i narzędzi pozwalających na optymalizację wskaźnika konwersji. Musisz wiedzieć, że umiejętność analizowania danych i wyciągania właściwych wniosków pozwala na zwiększanie wartości koszyka nie tylko w czasie pierwszych zakupów, ale też motywowanie klientów do kolejnych.

Więcej na modę, mniej na urządzenia mobilne

warto wspomnieć także o tym, że E-konsumenci więcej niż przed rokiem płacą za produkty związane z modą. Otóż, na odzież, akcesoria i dodatki Polacy wydają średnio 83 zł miesięcznie, czyli o 8 zł więcej niż deklarowali w ubiegłym roku. Za to w pięciu na sześć najpopularniejszych kategorii produktów kupowanych online (urządzenia mobilne, multimedia, bilety do kina i teatru, obuwie i sprzęt RTV/AGD), badani zadeklarowali niższą kwotę miesięcznych wydatków niż w roku ubiegłym. Natomiast największy spadek deklarowanych miesięcznych wydatków ─ o 8 zł mniej ─ odnotowano w kategorii urządzeń mobilnych.

Ile i na co wydajemy w sieci?

Generalnie zakup obuwia w internecie to średni miesięczny wydatek na poziomie 77 złotych. Oczywiście panie wydają miesięcznie więcej niż panowie na książki, płyty i filmy – odpowiednio 41 złotych i 33 złote. Ponadto jest to kategoria produktów, w ujęciu kwotowym, która jest także domeną osób powyżej 24 roku życia. Co ciekawe, na bilety do kina i teatru deklarowany miesięczny wydatek jest na poziomie 36 złotych. Dodatkowo zdecydowanie widoczna jest także przewaga kwoty deklarowanej na te produkty przez najstarszych badanych(wiek 50+) nad wydatkami grup młodszych.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 225 224

E-mail: kontakt@dimadve.com.pl Adres: ul. Krawiecka 3, Wrocław

Porady, informacje i wskazówki na temat handlu w internecie, bezpieczeństwa płatności online oraz tego co w branży e-commerce najważniejsze.