Co najczęściej kupujemy w sieci?

Ostatnio zakupy online stały się w Polsce zjawiskiem powszechnym. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, jakie kategorie produktów najchętniej kupujemy przez internet. Przeczytaj go koniecznie!

Moda na modę

Zacznijmy od tego, że z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że trzy kategorie produktów najchętniej kupowanych w sieci to: odzież, akcesoria i dodatki (72 procent badanych deklaruje dokonanie zakupu z tej kategorii) oraz książki, płyty i filmy (68 procent), a także telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM (56 procent). Oczywiście odzież i dodatki to również produkty najbardziej popularne wśród osób kupujących w zagranicznych serwisach internetowych. Rzecz jasna miejsca w rankingu popularności ulegają przesunięciom, gdy przyglądamy im się przez pryzmat płci, wieku czy wykształcenia e-konsumentów.

Rynek zakupów odzieżowych w sieci

Zdecydowanie dla popularności zakupów odzieżowych w sieci kluczowe są trzy czynniki: cena, wygoda, asortyment. Oczywiście nie bez znaczenia jest też wygoda dokonywania zakupów ─ każdego dnia, przez całą dobę, nie ruszając się sprzed komputera można przebierać w ofertach marek z całego świata, często niedostępnych w sklepach stacjonarnych w Polsce. Największy problem jest z brakiem możliwości przymierzenia i obejrzenia towaru, który rekompensuje się darmową dostawą i niejednokrotnie możliwością bezpłatnego zwrotu zakupionych produktów. Ponadto konsumenci kupujący w sieci mają gwarantowaną możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, niektóre e-sklepy z asortymentem odzieżowym oferują jednak nawet 100 dni na zwrot towarów. Bez większego ryzyka więc ubrania można zamówić, przymierzyć na spokojnie w domu, a następnie bez żadnych lub prawie żadnych konsekwencji odesłać, jeśli nie spełnią naszych oczekiwań.

Zakupy według stereotypu

Przede wszystkim kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, akcesoria i dodatki, kosmetyki, biżuteria i obuwie. O wiele częściej deklarują także zakupy zabawek i artykułów dziecięcych. Natomiast mężczyźni chętniej kupują online szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny, oprogramowanie, samochody, artykuły dla kolekcjonerów oraz ubezpieczenia.

Kupujemy w każdym wieku

Rzecz jasna respondenci w wieku 25–34 lat chętniej niż inni sięgają w internecie po odzież, książki i filmy czy elektronikę. O wiele częściej niż pozostałe grupy wiekowe kupują też bilety do kina, kosmetyki, artykuły dziecięce. Natomiast rezerwowanie podróży online jest z kolei tak samo popularne wśród użytkowników w wieku 25─34 lat jak i wśród osób 50+ (po 54 proc.). Najstarsza grupa respondentów chętnie kupuje w sieci również sprzęt RTV/AGD (63 proc.).


 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 225 224

E-mail: kontakt@dimadve.com.pl Adres: ul. Krawiecka 3, Wrocław

Porady, informacje i wskazówki na temat handlu w internecie, bezpieczeństwa płatności online oraz tego co w branży e-commerce najważniejsze.