W jakich, zagranicznych sklepach internetowych kupujemy najczęściej?

Trzeba przyznać, że zakupy w sieci są dla Polaków zjawiskiem dość powszechnym i popularnym. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego, czy Polacy lubią swobodnie kupować za granicą, czy też jesteśmy wierni rodzimym sklepom. Przeczytaj go koniecznie!

Kto kupuje najczęściej?

Zacznijmy od tego, że z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że zakupy na stronach zagranicznych są najpopularniejsze wśród osób młodszych. Natomiast e-konsumenci w wieku do 34 lat stanowią 26 procent deklarujących tego typu aktywność. Oczywiście w grupie kupujących online dominują użytkownicy o dochodach gospodarstwa domowego na poziomie powyżej 5 tysięcy złotych (21 procent). Zdecydowanie popularność zakupów transgranicznych jest najmniejsza wśród mieszkańców wsi (5 procent) oraz osób w wieku powyżej 50 lat (6 procent).

Lokalny patriotyzm

Nie da się zaprzeczyć, że Polacy w kwestii zakupów internetowych niechętnie „udają się” za granicę, gdyż tylko 10 procent ogółu przebadanych internautów zadeklarowało korzystanie z zagranicznych e-sklepów. Oczywiście wśród tej niewielkiej grupy respondentów najpopularniejszą marką jest eBay.com (19 procent). Poza tym badani często wskazywali również Aliexpress.com (12 procent) oraz Amazon.com (9 procent).

Czemu Polacy kupując w polskich sklepach internetowych?

Chociaż Polacy najczęściej kupują w polskich sklepach internetowych, to wbrew pozorom nie powinniśmy oceniać tego zjawiska w kategoriach lokalnego patriotyzmu czy wspierania rodzimych przedsiębiorców, choć na pewno, że część konsumentów kupuje w sklepach z końcówką .pl właśnie z tych powodów. Prawdopodobnie przyczyna tego zjawiska jest znacznie prostsza, po prosty oferta polskich sklepów internetowych jest na tyle szeroka, że większość poszukiwanych towarów można kupić w Polsce. A to natomiast oznacza zazwyczaj krótszy czas dostawy ─ zwłaszcza w porównaniu z dostawami z Azji czy USA, niższe koszty przesyłki oraz co istotne skróconą drogę do ewentualnych reklamacji. Ponadto bardzo istotnym czynnikiem branym pod uwagę w czasie zakupów jest cena, a ponieważ ta nie jest drastycznie wyższa, Polacy decydują się na zakupy w lokalnych sklepach. W związku z tym, jeśli cokolwiek zmieni się na rynku to głównie za sprawą pojawienia się polskich wersji światowych gigantów takich jak Amazon. Pomimo iż wydawać by się mogło, że ta marka jest dobrze przygotowana do ekspansji, to warto pamiętać wejście na polski rynek platformy eBay i jej porażkę w starciu z Allegro, gdyż z przyzwyczajeniem jest bardzo trudno walczyć. Poza tym, jeśli do nawyków dodamy obsługę klienta na wysokim poziomie, wówczas polskie sklepy nie powinny przesadnie martwić się o swoją przyszłość.


 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 225 224

E-mail: kontakt@dimadve.com.pl Adres: ul. Krawiecka 3, Wrocław

Porady, informacje i wskazówki na temat handlu w internecie, bezpieczeństwa płatności online oraz tego co w branży e-commerce najważniejsze.